Drodzy opiekunowie


Chcielibyśmy bardzo podziękować za powierzenie nam państwa dziecka. Zrobimy wszystko co w naszej mocy , aby zarówno dzieci , jak i rodzice czuli się u nas dobrze. Jednocześnie pragniemy Państwa poinformować, jakie cele przyświecają nam w pracy na obszarze piłki nożnej dzieci. Na początku rzecz najważniejsza : Wyuczenie specyficznych technik piłkarskich lub prawidłowych taktycznych zachowań nie jest w tym przedziale wiekowym najważniejsze. Nie oznacza to jednak, że dzieci nie uczą się u nas grać w piłkę nożną


Strzelić piłką w zamierzonym kierunku, biec z piłką przy nodze , przyjąć piłkę bez pomocy rąk, strzelić bramkę i zapobiec ich utracie : Te elementy podstawowe powinny być dzieciom przyswajane podczas różnych form treningu oraz w czasie meczu.

Równie ważne jest jednak ,aby nauczyły się u nas :

  • jak odnaleźć się w grupie rówieśników
  • dążenia do wspólnego wytyczonego celu
  • prawidłowego nastawienia do zwycięstw i porażek
  • respektowania przeciwnika
  • akceptowania i przestrzegania reguł gry

Państwa dziecko może również :

  • rozwijać własne pomysły podczas pracy z przyrządami sportowymi
  • rozwijać ogólną sprawność ruchową podczas różnych sytuacji meczowych
  • polepszyć zdolności koordynacyjne, takie jak zręczność, sprawność , zdolność szybkiej reakcji oraz
  • rozwinąć w sobie radość z gry i z uczestniczenia w życiu drużyny

Proszę się zatem nie dziwić, gdy podczas treningu obserwują Państwo zabawy ruchowe, które na pierwszy rzut oka nie maja nic wspólnego z piłką nożną: wspinanie się ,balansowanie, podskakiwanie , rzucanie , skakanie itd. To podstawowe umiejętności , które powinny być rozwijane , a które w efekcie końcowym pomagają długofalowo w rozwinięciu umiejętności piłkarskich. Naturalnie piłka nożna i gra w piłkę nożną pozostają esencją treningu.

Oczywiście będziemy rozgrywali mecze z innymi drużynami. Nie chodzi nam jednak o to , aby wygrywać jak najwięcej spotkań. Dużo bardziej chcemy , aby dzieci zażywały ruchu i czerpały radość z gry. Dzieci w tym wieku nie trzymają się jeszcze wyznaczonych pozycji i nie spełniają ściśle wyznaczonych im przed meczem zadań. System gry jest w tym momencie zbyt skomplikowany. Państwo , ich Rodzice , nie decydujcie także jeszcze w jakiej szkole mają się dalej kształcić Wasze pociechy.

Dzieci uczą się najlepiej , gdy mogą zebrać doświadczenie na każdej pozycji. Dlatego też będziemy z meczu na mecz , a z czasem również w jego trakcie zmieniać pozycje na boisku.

Jest rzeczą również w pełni jasną , że każde dziecko będzie zmieniane, tak aby inni także mieli możliwość gry. W interesie dzieci nie możemy uzależniać zmian od tego , czy ktoś grał dobrze czy trochę gorzej. Zasadniczo nie powinno się podczas gry naszych najmłodszych dokonywać indywidualnych ocen. Aby nie powstało mylne wrażenie : Cieszymy się również ze zwycięstw ! Jednakże nie chcemy wygrywać za wszelką cenę, tak aby nie musieć szybko zmieniać słabszych lub niektórym nie dawać w ogóle możliwości gry lub poprzez przypisanie dziecko do jednej pozycji np. obrońcy lub bezrobotnego atakami bramkarza pozbawić go radości z gry.

Dziękuję

Zespół ds. młodzieżowych